Femei de succes în Imobiliare: Conduce propria firmă și se ghidează după motto-ul „Creșterea și confortul nu pot coexista”
scris de hitchmosher
08 martie 2018
Simona Șchiopotă a fondat, alături de soțul său, ceea ce avea să devină una dintre cele mai cunoscute agenții imobiliare din Timișoara: Hitch&Mosher. Ea este Managing Partner în cadrul companiei și a acumulat (până acum) o experiență de 12 ani în imobiliare.
A absolvit Facultatea de Științe Economice, specializarea Finanțe – Contabilitate, iar la începutul carierei a activat, vreme de câțiva ani, în domeniul economico-financiar. „Domeniul imobiliar a fost o întâmplare fericită: la un moment în viață mi-am dorit o inițiativă privată și să pornesc pe lungul drum al antreprenoriatului, punând în aplicare toate cunoștințele și experiența acumulate anterior. Pot spune că mi-am descoperit vocația.”, mărturisește. Drumul în acest business nu a fost deloc ușor – ținând cont de faptul că, în anul 2008, după doar doi ani de existență a companiei, s-a declanșat și la noi criza economică și imobiliară. „A fost dificil să rezistăm, dar am lucrat nișat, am fost atenți la tot ceea ce înseamnă calitate și, în acest mod, am depășit tot ceea ce era dificil”, povestește azi.
„Deși, inițial, domeniul imobiliar a fost considerat un sector dedicat bărbaților, consider că, în zilele noastre, este necesară prezența amândurora – femei și bărbați, pentru a construi o companie imobiliară puternică. În prezent, cred că femeile au demonstrat că sunt capabile să conducă o companie, să fie lideri de succes, iar domeniul imobiliar nu face excepție în acest sens.”
„E foarte important să îți placă ceea ce faci”
În ciuda obstacolelor întâmpinate pe parcurs, Simona Șchiopotă și-a păstrat pasiunea pentru această sferă de activitate, pe care o consideră complexă, plină de adrenalină și experiențe interesante. Nu poate, însă, să nu constate, cu părere de rău, că domeniul este insuficient cunoscut (la noi, cel puțin) – altfel, profesia de agent imobiliar ar putea reprezenta o opțiune pentru mai multe persoane. Asta pentru că avantajele oferite de o asemenea carieră sunt multiple: dincolo de beneficiile de natură financiară, un consultant de top are și importante oportunități de dezvoltare personală, întrucât acesta va trebui să deprindă nu numai cunoștințe specifice de real estate, dar și juridice, bancare, financiare, economice. Ca inspirație pentru provocările activității de zi cu zi într-un asemenea domeniu, antreprenoarea timișoreană citează o afirmație a Virginiei Rometty (CEO IBM): „Am învățat mereu să fac lucruri noi și străine pentru mine. Creșterea și confortul nu pot coexista.”.
„Motivarea vine, în primul rând, din pasiunea și entuziasmul cu care îți îndeplinești obiectivele din activitatea din fiecare zi. E foarte important să îți placă ceea ce faci, altminteri va fi dificil să obții rezultate notabile în orice domeniu. Rezultatele obținute sunt, desigur, un alt factor motivator puternic.”
Agentul imobiliar, o luptă cu percepția românilor
Dacă ar avea puterea să schimbe un singur lucru la piața imobiliară autohtonă, Simona Șchiopotă ar alege percepția românilor – impresia acestora că nu au nevoie de un specialist. În opinia sa, atât proprietarul care dorește să vândă sau să închirieze, cât și cumpărătorul și chiriașul au foarte mare nevoie de un consultant de calitate. „Pentru proprietar, consultantul e un ajutor în ceea ce privește stabilirea corectă a prețului de vânzare, marketarea potrivită în piață, asistența în negocierea prețului, asistența în ceea ce privește întocmirea dosarului de tranzacționare, vânzarea într-o perioadă de timp asumată, în cazul exclusivității, servicii post vânzare. Pentru cumpărător, contează identificarea cu ușurință a proprietății solicitate, asistența în ofertare și negocierea prețului, asistența în tranzacționare, în relația cu banca, servicii post vânzare.”, explică ea.
„Activitatea în domeniu e complexă, presupune cunoștințe și lucrul constant cu multe instituții și persoane, iar un consultant de calitate gestionează tot acest proces, oferind siguranță, asistență și, nu în ultimul rând, timp clienților noștri.”
Cariera nu e suficientă pentru a fi împlinită
Reprezentanta Hitch & Mosher recunoaște că o provocare majoră pentru o femeie care își dorește o carieră în imobiliare constă în păstrarea unui echilibru între viața personală și cea profesională, deoarece (și) cea din urmă necesită destul de mult timp – și nu neapărat într-un orar fix. „E un echilibru greu de menținut. Este foarte important să faci eforturi pentru a-l menține, deoarece consider că o femeie nu poate fi împlinită doar fiind recunoscută profesional ca o valoare. Familia, copiii, sunt un factor care are o contribuție importantă în ceea ce ești ca individ. Sensul pe care îl dau vieții, bucuria de zi cu zi, iubirea necondiționată. Sunt aspecte importante care nu pot fi sub nicio formă înlocuite doar de succesul profesional.”, explică ea.
Un sfat pentru femeile aflate la început de drum în imobiliare?
„Să aibă încredere că vor reuși, răbdare și perseverență și atitudine de învingător. Rezultatele importante apar, de obicei, după doi sau trei ani în domeniu. Din păcate, așteptările ridicate în primul an sunt nerealiste și, bineînțeles, duc la frustrări și renunțare mult prea devreme. Și e important să aibă mentori de calitate, respectiv persoane de la care pot învăța/fura această frumoasă activitate.”, conchide Simona Șchiopotă.
Timpul liber
În ultimii ani, sportul a devenit una dintre activitățile sale preferate pentru timpul liber. Este de părere că activitatea fizică este o modalitate perfectă de eliminare a stresului: „Nu cred că aș avea energia necesară fără sport.”, precizează Simona Șchiopotă. Pe lista priorităților se numără și cititul și, desigur, timpul petrecut cu familia și prietenii, care este „neprețuit”. Cartea sa preferată este „Politețea ca armă”, scrisă de Alexandru Paleologu. „A avut un impact la momentul la care am citit-o, acum 15 ani, și are de fiecare dată când o recitesc. Viața e mult mai frumoasă când întâlnești oameni politicoși.”, explică. Filmul preferat este „Ce își doresc femeile”, din a cărui distribuție fac parte Mel Gibson și Helen Hunt. Atât în film, cât și în teatru, preferă întotdeauna comedia.
Business și valori
Pentru anul 2018, un obiectiv al Hitch & Mosher este acela de a deschide un birou în București, pe fondul experienței de lucru (din trecut, dar și din prezent) cu clientela din Capitală. Pe listă se află și o creștere cu 30% a cifrei de afaceri din 2017, ce a ajuns la 460.000 de euro.
În ceea ce privește valorile după care își ghidează businessul, Simona Șchiopotă menționează, în primul rând, etica – întrucât e foarte important ca o tranzacție să fie corectă pentru toate părțile implicate. De asemenea, calitatea este o altă valoare de bază – calitatea serviciilor, profesionalismul, onestitatea și perseverența.
Articolul face parte din proiectul editorial special “Femei de succes în Imobiliare”, derulat de Imobiliare.ro pe parcursul lunii martie și este scris de Adriana Lefter Acesta are ca obiectiv recunoașterea meritelor, performanțelor și rezultatelor de excepție ale femeilor care lucrează în business-uri de pe piața de real estate din România.
Articole asemanatoare
Danya Cebus a dat startul rezervărilor pentru blocul șase din cadrul...
Danya Cebus anunță demararea procesului de vânzare pentru blocul 6 din ansamblul rezidențial Denya Forest, din Timișoara, situat într-o locație deosebită, în apropierea Pădurii Verzi. De vânzarea apartamentelo...
Mai multe detaliiDanya Cebus a dat startul rezervărilor pentru blocul cinci din cadrul...
Danya Cebus a demarat procesul de vânzare și a deschis rezervările pentru apartamentele ce vor fi construite în cadrul celei de-a cincea faze a complexului rezidențial Denya Forest din Timișoara. De vânzarea apa...
Mai multe detaliiHitch&Mosher a intermediat închirierea unui spațiu de peste 8.000 mp...
Hitch&Mosher a oferit consultanță și a intermediat tranzacția prin care compania Bulung International Logistics a închiriat un proiect logistic în Timișoara, de 8.000 metri pătrați, care urmează să fie de...
Mai multe detalii