Pregătirea locuinței pentru vânzare
scris de hitchmosher
14 aprilie 2014
O problemă frecventă a proprietarilor de locuințe, pe care aceștia o întâmpină în momentul în care decid că vor să vândă o locuință este dacă să investească în renovări sau nu. Sunt renovările rentabile? Aduc acel plus de valoare apartamentului și, implicit, un profit care să merite efortul? Răspunsul este unul dificil și depinde foarte mult de mai mulți factori pe care încercăm sa-i analizăm.
Clienții, persoane fizice, de proprietăți imobiliare sunt foarte diferiți, ceea ce face dificilă construirea unui profil al cumpărătorului. Unii pun accent pe finisaje, în timp ce alții vor să cumpere o locuință goală pe care să o amenajeze în funcție de preferințe. Decizia de investiție din partea proprietarului este delicată în cazul apartamentelor vechi. Aceste apartamente au, de obicei lucrările de bază pentru modernizare realizate, cum ar fi îndreptarea pereților și vopsirea cu vopsea lavabilă, rețeaua electrică refăcută, instalațiile sanitare și țevile schimbate, tâmplăria veche din lemn înlocuită cu soluții de tâmplărie moderne și au realizată autonomia încălzirii prin centrală proprie pe gaz. Dacă de-a lungul timpului proprietarul a investit constant în locuință și are aceste amenajări făcute, va putea stabili un preț superior proprietarului care nu a investit modernizarea locuinței sale. Totuși, prețul de vânzare nu va fi suficient de mare pentru acoperi investițiile și pentru a se obține un profit care sa justifice efortul.
Cea mai bună pregătire a unei locuințe pentru vânzare este golirea și igienizarea acesteia pentru a lăsa clientul potențial să-și imagineze modul în care ova amenaja, pentru a-i oferi flexibilitate și viziune completă asupra spațiului. Finisajele la pardoseli, gresie și faianță nu sunt recomandate deoarece pot să nu coincidă cu gusturile clientului potențial, iar decizia de cumpărare poate fi influențată de acest criteriu subiectiv, chiar dacă toate celelalte criterii obiective pentru o decizie favorabilă au fost îndeplinite.
Ofertele imobiliare rezidențiale din Timișoara sunt foarte variate, piața este una concurențială de aceea, orice avantaj competitiv oferit de vânzător poate influența decizia cumpărătorului.
Articole asemanatoare
Beneficiile colaborării cu agenția imobiliară pentru vânzarea unei...
Majoritatea persoanelor care dețin proprietăți și intenționează să le vândă aleg să urmeze tot acest proces pe cont propriu, pentru a economisi comisionul pe care agențiile imobiliare îl încase...
Mai multe detaliiSfaturi pentru vânzători: detalii la care se uită cumpărătorul î...
Dacă până nu de mult celebrul ziar de anunțuri PubliTim era punctul de plecare în căutarea unei locuințe pentru cumpărătorul timișorean, acum mediul online a luat locul hârtiei în procesul de documentare al c...
Mai multe detaliiProiecte noi vs. proprietăți vechi: care este cea mai bună variantÄ...
De obicei, lucrurile noi sunt cele mai indicate atunci când achiziționezi un bun pentru o utilizare pe durată medie sau lungă. Indiferent că este vorba de un televizor, un frigider sau o mașină, ofertele de produs...
Mai multe detalii