Retail si FMCG

Cele mai recente mișcări de pe piața locală de Retail și FMCG arată o dinamică foarte intensă

scris de hitchmosher

23 iunie 2015

retailJucătorii din retail și FMCG sunt într-o permanentă mişcare, adaptându-se condițiilor unei piețe foarte dinamice. Concurența în domeniu este acerbă, iar consolidarea bazelor companiei, în vederea susținerii dezvoltării permanente, este esențială pentru supraviețuirea în acest mediu.

Printre cele mai importante evenimente ale ultimelor luni se numără intrarea companiei Albalact pe Bursa de Valori din București, după ce a primit aprobarea de admitere a acțiunilor sale spre tranzacționare pe piața reglementată și administrată de Bursa de Valori din București. Totuși, brandul Napolact își menține poziția de lider pe segmentul produselor lactate, pentru al doilea an consecutiv, conform celui mai amplu studiu al comportamentului consumatorului european, Trusted Brands 2015.

O mișcare strategică pentru dezvoltarea brandurilor românești pe piața internațională a fost făcută de Farmec. Compania a deschis un magazin în Menton, una dintre cele mai cunoscute stațiuni de pe Coasta de Azur. Acțiunea este una interesantă, având în vedere publicul căruia încearcă să i se adreseze compania clujeană.

În același timp, Carrefour își consolidează poziția pe piața din București prin deschiderea celui de-al zecelea hipermarket și al 28-lea din țară, iar Marks & Spencer, unul dintre cei mai mari retaileri din Marea Britanie își anunță „debarcarea” în România. Primul magazin M&S a fost deschis în Plaza România și a adoptat cel mai nou concept de design al retailer-ului.

În luna aprilie, Mega Image a venit cu un nou concept de magazin, prin care dorește să promoveze produsele românești. Gusturi Românești este propunerea celor de la Mega Image pentru clienții care apreciază produsele autohtone, preparate după rețete tradiționale și din materie primă de cea mai bună calitate.

PROFI se arată deschis la o colaborare cu Ministerul Agriculturii, în vederea realizării unei evaluări legate de profitabilitatea departamentului de legume și fructe, dar și de taxele impuse producătorilor.

Marile magazine au trecut recent printr-o schimbare majoră, respectiv diminuarea TVA-ului la produsele alimentare. Marii retaileri din țară s-au întrecut în a saluta această inițiativă, declarându-și susținerea necondiționată. Astfel, Mega Image a anunțat că nu aplică nici o majorare de preț la produsele alimentare și la băuturile nealcoolice, iar reducerea TVA de la 24% la 9% se regăsește în totalitate în prețul produsului la raft. În același timp, Billa și Auchan și-au dat concursul în susținerea reducerii TVA.

Luna iunie a debutat nefast pentru Cora. Retailerul s-a văzut nevoit ca, începând cu 1 iunie, să închidă primul său hipermarket în România. Astfel, a fost închis magazinul din Arad, situat în Galleria Shopping Center.

Într-un top al celor mai expansivi retaileri în luna mai, realizat de Magazinul Progresiv, Profi conduce detașat cu 9 noi deschideri. Pe poziția secundă se situează Carrefour cu trei magazine noi deschise în mai, în timp ce poziția a treia este ocupată de belgienii de la Mega Image, care au bifat două noi locații. Lidl și-a continuat expansiunea și a deschis în luna mai un magazin nou în Otopeni, județul Ilfov.

Conform Retail-FMCG.ro, în 2014 România a înregistrat un nivel record al exporturilor, respectiv 52,4 miliarde de euro, din care aproximativ 21 de miliarde au fost realizate de primii 50 de exportatori activi în România. Tot anul trecut, țara noastră a înregistrat cel mai accelerat ritm de creștere al exporturilor din UE, 5,8% față de 2013. Institutul Național de Statistică anunță o continuare a creșterii exporturilor. În primele luni ale lui 2015 nivelul acestora a ajuns la 8,57 miliarde de euro. Cei mai mari exportatori sunt Automobile Dacia, Rompetrol Rafinare și Ford România.

Articole asemanatoare

Sectorul Retail și FMCG rămâne unul extrem de dinamic și în perio...

În plină perioadă de concedii, marii jucători de pe piața de Retail și FMCG funcționează cu „motoarele turate la maxim”, fac mișcări strategice interesante și se dezvoltă către nișe cu potențial pentru...

Mai multe detalii

Cum au încheiat anul 2014 retailerii din România?...

Ultima lună din 2014 a debutat cu pasul către online făcut de lanțul francez de hypermarketuri, Cora. Francezii au lansat în România serviciul coradrive.ro, care propune clienților comenzi online cu livrare la dom...

Mai multe detalii

În octombrie, marii jucători din Retail și FMCG ...

Luna octombrie a început cu un studiu al ratei de vizitare a celor mai mari lanțuri de supermarketuri din țară. Studiul Retail Meter, publicat de Retail și FMCG, clasează Kaufland pe primul loc în topul celor mai ...

Mai multe detalii