Retail si FMCG

Cum au încheiat anul 2014 retailerii din România?

scris de hitchmosher

09 ianuarie 2015

euUltima lună din 2014 a debutat cu pasul către online făcut de lanțul francez de hypermarketuri, Cora. Francezii au lansat în România serviciul coradrive.ro, care propune clienților comenzi online cu livrare la domiciliu.

În același timp, Penny Market își consolidează poziția pe piața magazinelor fizice, ajungând la 157 de unități la nivel național, cu două inaugurări la început de decembrie, în Hunedoara, respectiv în Teiuș. Tot pe piața magazinelor fizice se luptă și Profi care, cu magazinele deschise la finalul anului trecut, ajunge la 275 de unități deschise la nivel național. În aceeași direcție se îndreaptă și Carrefour, care deschide al patrulea supermarket în Brașov, în timp ce Mega Image anunță deschiderea a trei noi magazine în București, ceea ce extinde rețeaua națională la un număr de 370 de unități.

A doua jumătate a lunii a fost rezervată acțiunilor promoționale și de CSR. Billa România a organizat un concurs interesant prin intermediul paginii sale de Facebook și a unei aplicații special construite pentru acest demers, în timp ce Carrefour a premiat copiii talentați din clasele 0-VIII în cadrul unui concurs de desene cu teme de Crăciun. La concursul Carrefour au participat copii din cele 17 orașe în care retailerul are unități deschise.

Coca-Cola se simte foarte bine în perioada sărbătorilor de iarnă. Compania a lansat Caravana Coca-Cola, pornind într-o călătorie prin țară. Aventura de Crăciun s-a încheiat pe 20 decembrie, caravana trecând prin Ploiești, Brașov, Sibiu, Timișoara și București.

Tot în decembrie aflăm că orașul București ocupă poziția 30 în topul orașelor preferate de retailerii internaționali, top în fruntea căruia s-au clasat Londra, Paris, Moscova, Milano și Madrid. Clasamentul a fost realizat de către JLL, conform publicației retail-fmcg.ro.

România se descurcă foarte bine din perspectiva exporturilor produselor agroalimentare. În primele nouă luni ale lui 2014, țara noastră a ajuns la un nivel al exporturilor de aproape patru miliarde de lei, un record al ultimilor 20 de ani.

Articole asemanatoare

Sectorul Retail și FMCG rămâne unul extrem de dinamic și în perio...

În plină perioadă de concedii, marii jucători de pe piața de Retail și FMCG funcționează cu „motoarele turate la maxim”, fac mișcări strategice interesante și se dezvoltă către nișe cu potențial pentru...

Mai multe detalii

Cele mai recente mișcări de pe piața locală de Retail și FMCG ara...

Jucătorii din retail și FMCG sunt într-o permanentă mişcare, adaptându-se condițiilor unei piețe foarte dinamice. Concurența în domeniu este acerbă, iar consolidarea bazelor companiei, în vederea susținerii ...

Mai multe detalii

În octombrie, marii jucători din Retail și FMCG ...

Luna octombrie a început cu un studiu al ratei de vizitare a celor mai mari lanțuri de supermarketuri din țară. Studiul Retail Meter, publicat de Retail și FMCG, clasează Kaufland pe primul loc în topul celor mai ...

Mai multe detalii