În octombrie, marii jucători din Retail și FMCG
scris de hitchmosher
06 noiembrie 2014
Luna octombrie a început cu un studiu al ratei de vizitare a celor mai mari lanțuri de supermarketuri din țară. Studiul Retail Meter, publicat de Retail și FMCG, clasează Kaufland pe primul loc în topul celor mai vizitate magazine. Kaufland i-a atras pe 62% dintre românii din mediul urban, în timp ce Lidl a convins 55%, iar Carrefour s-a situat la un procent de 37%. Pentru cumpărăturile generale, tot cele trei magazine dețin supremația, în aceeași ordine.
Publicația Retail-FMCG.ro continuă luna cu o analiză a pieței berii din România, piață care a înregistrat o scădere de 9% în primele șase luni ale anului în curs, fapt care s-a resimțit în bugetul țării printr-o pierdere de aproximativ 60 de milioane de euro. Astfel, 2014 devine al doilea an consecutiv în care se înregistrează o scădere a consumului de bere.
Una dintre cele mai importante mișcări din domeniu care a avut loc în luna octombrie a fost parteneriatul dintre Metro Group și Grupul Auchan. Cei doi giganți din retail au semnat un parteneriat internațional de de achiziții care presupune negocieri comune cu furnizorii internaționali și sourcing comun pentru produsele marca proprie. Parteneriatul devine activ din noiembrie 2014 și vizează negocierile pentru anul 2015.
Metro Group este protagonistul unei alte știri luna aceasta, după ce a anunțat rezultatele financiare pentru trimestrul al treilea. În perioada iulie-septembrie 2014, grupul a înregistrat o creștere de 0,7% procente față de perioada similară a anului trecut. Odată cu rezultatele financiare, Metro reafirmă previziunile de profit operațional pentru anul în curs, estimate la 1,75 miliarde de euro.
Luna octombrie se încheie cu un eveniment important, cea de-a patra ediție a ExpoConferinței de comerț electronic, TeCOMM. Evenimentul reunește cei mai mari retaileri online din România la Hotel Italia, din Cluj-Napoca, în perioada 30-31 octombrie.
Articole asemanatoare
Sectorul Retail și FMCG rămâne unul extrem de dinamic și în perio...
În plină perioadă de concedii, marii jucători de pe piața de Retail și FMCG funcționează cu „motoarele turate la maxim”, fac mișcări strategice interesante și se dezvoltă către nișe cu potențial pentru...
Mai multe detaliiCele mai recente mișcări de pe piața locală de Retail și FMCG ara...
Jucătorii din retail și FMCG sunt într-o permanentă mişcare, adaptându-se condițiilor unei piețe foarte dinamice. Concurența în domeniu este acerbă, iar consolidarea bazelor companiei, în vederea susținerii ...
Mai multe detaliiCum au încheiat anul 2014 retailerii din România?...
Ultima lună din 2014 a debutat cu pasul către online făcut de lanțul francez de hypermarketuri, Cora. Francezii au lansat în România serviciul coradrive.ro, care propune clienților comenzi online cu livrare la dom...
Mai multe detalii