Retail si FMCG

Sectorul Retail și FMCG rămâne unul extrem de dinamic și în perioada verii

scris de hitchmosher

13 august 2015

supermarket-507295_640În plină perioadă de concedii, marii jucători de pe piața de Retail și FMCG funcționează cu „motoarele turate la maxim”, fac mișcări strategice interesante și se dezvoltă către nișe cu potențial pentru creșterea cifrei de afaceri.

Vara anului 2015 debutează cu o veste bună pentru retaileri, o veste pe care mulți au și simțit-o pe propria piele. Conform unui studiu al Oficiului European de Statistică (Eurostat), volumul segmentului de retail din România a crescut cu 8,1 procente în prima parte a anului, față de perioada similară din 2014. Astfel, țara noastră se clasează pe primul loc la nivel european în ceea ce privește creșterea de volum din retail. Pe locul al doilea se clasează Irlanda cu 6,9%, pe poziția a treia Ungaria cu 5,3%, în timp ce în Luxemburg, Finlanda, Slovenia și Slovacia s-au înregistrat scăderi cuprinse între 9% și 0,2%.

Tot la începutul verii, a fost confirmat liderul pieței producătorilor de băuturi spirtoase pentru 2014. Poziția este menținută de Alexandrion Grup România care, cu o cifră de afaceri de 58,8 milioane de euro brut și 23,4 milioane de euro net, a ajuns la un profit net de 1,45 milioane de euro. Cifrele poziționează compania pe piața locală de profil. Anul 2014 a însemnat unul de creștere la toate capitolele pentru Alexandrion Grup față de anul 2013, când compania raporta o cifră de afaceri brută de 52,7 milioane de euro, o cifră de afaceri netă de 22,6 milioane de euro și un profit net de 1,26 milioane de euro.

Trecem la categoria vinuri, unde Jidvei s-a remarcat la un concurs mondial. Producătorul de vinuri a obținut două medalii de aur la „Concours Mondial du Sauvignon”, cel mai prestigios eveniment internațional dedicat vinurilor din soiul Sauvignon Blanc. Performanța este notabilă pentru Jidvei, care devine, astfel, primul producător de vinuri albe din România premiat la prestigiosul concurs.

Se mișcă lucrurile și pe piața produselor cosmetice. Aici, americanii de la Coty preiau operațiunile din domeniul produselor cosmetice ale Procter & Gamble pentru 12 miliarde USD. Divizia cosmetică a celor de la P&G, care cuprinde branduri ca MaxFactor, CoverGirl sau Wella, a generat în anul trecut vânzări de 19,5 miliarde USD, reprezentând 23% din vânzările totale ale grupului.

Metro Cash&Carry continuă o inițiativă interesantă, „De-ale noastre”, primul program de pe piața din România, inițiat de un retailer care sprijină producătorii locali și agricultura sustenabilă. Metro a reușit să atragă peste 100 de agricultori în program și să se extindă în 33 de comunități.

Aqua Carpatica, brandul de apă din cadrul Valvis Holding, devine brand internațional după ce își consolidează prezența pe trei continente în țări ca SUA, Marea Britanie, Germania, Ungaria, Moldova, Rusia, toate țările Golfului, China și Japonia.

Jumătatea verii vine și cu o veste bună pentru cumpărători. Scăderea prețurilor la alimente după reducerea TVA este una reală. Studiile arată o scădere medie a prețurilor de 8,2% de la momentul aplicării reducerii de TVA de la 24% la 9%, informează Institutul Național de Statistică. Odată cu scăderea prețurilor, a crescut volumul produselor alimentare prezente pe piață, ajungând la 11,5 miliarde de euro, în prima parte a anului în curs.

Un studiu GfK privind climatul de consum în Europa arată o serie de previziuni influențate decisiv de criza din Grecia, care continuă să exercite o influență puternică asupra stării de spirit a consumatorului european în al doilea trimestru al anului 2015. Negocierile dintre Grecia și Uniunea Europeană, precum și conflictul din Ucraina afectează comportamentul consumatorului european. Cu toate acestea, climatul de consum a crescut cu 1% din luna martie, până la 10,8%.

Evoluția comerțului online este un obiect de studiu interesant, în contextul în care numărul utilizatorilor de telefoane inteligente și tablete este în creștere. În urma unui studiu realizat la nivel global, „Global E-commerce and the New Retail” efectuat de către Nielsen, un sfert dintre cei intervievați comandă online produse alimentare, iar mai mult de jumătate (55%) sunt dispuși să experimenteze acest lucru în viitorul apropiat.

Apetitul pentru cumpărăturile online se manifestă și în rândul cumpărătorilor români. În primul trimestru din 2015, aceștia au efectuat 1,2 milioane de tranzacții online cu cardul prin serviciul mobilPay, ceea ce se traduce într-o creștere cu 30% față de perioada similară a anului trecut. A crescut și suma medie cheltuită online, de la 180 de lei în 2014, la 240 lei în 2015. Cele mai mari tranzacții s-au realizat în sectorul de turism, unde sumele tranzacționate au depășit și 10.000 de euro.

Articole asemanatoare

Cele mai recente mișcări de pe piața locală de Retail și FMCG ara...

Jucătorii din retail și FMCG sunt într-o permanentă mişcare, adaptându-se condițiilor unei piețe foarte dinamice. Concurența în domeniu este acerbă, iar consolidarea bazelor companiei, în vederea susținerii ...

Mai multe detalii

Cum au încheiat anul 2014 retailerii din România?...

Ultima lună din 2014 a debutat cu pasul către online făcut de lanțul francez de hypermarketuri, Cora. Francezii au lansat în România serviciul coradrive.ro, care propune clienților comenzi online cu livrare la dom...

Mai multe detalii

În octombrie, marii jucători din Retail și FMCG ...

Luna octombrie a început cu un studiu al ratei de vizitare a celor mai mari lanțuri de supermarketuri din țară. Studiul Retail Meter, publicat de Retail și FMCG, clasează Kaufland pe primul loc în topul celor mai ...

Mai multe detalii