Sfaturi pentru vânzători: amenajarea locuinței pentru o primă impresie de efect
scris de hitchmosher
24 septembrie 2015
Prima impresie este totul, chiar și în cazul tranzacțiilor cu spații rezidențiale. Omul este prin definiție și prin constituție o ființă vizuală, de aceea impactul generat de imagini poate fi decisiv pentru finalizarea unei tranzacții imobiliare. De multe ori, un detaliu aparent nesemnificativ îl poate determina pe cumpărător să nu continue vizita și să se orienteze către alte oferte. O locuință pregătită pentru vizionare trebuie să îndeplinească două obiective mari: să ofere locuinței un efect estetic și să stimuleze cumpărătorul potențial să-și imagineze cum va locui în acel spațiu.
Pregătirea unei locuințe pentru vânzare poate fi un proces lung, anevoios și costisitor, iar, în cazul unor amenajări complexe și complete, este posibil ca investiția să nu fie profitabilă. Există opțiuni accesibile, dar care pot face diferența în ceea ce privește timpii de vânzare.
Cunoașterea cumpărătorului potențial
În funcție de poziționare, dotări, suprafață și alte criterii obiective, locuința ajunge la un preț de vânzare, preț care definește cel mai clar categoria de cumpărători căreia i se adresează oferta. Un apartament de două camere, cu amenajări medii, poziționat într-un cartier bun, cu toate utilitățile și facilitățile, cu un preț de vânzare de 45.000 de euro, se adresează cumpărătorului cu venituri medii, în timp ce un apartament cu două camere, complet amenajat și utilat, cu o suprafață mai generoasă, poate trece și de 75.000 de euro, mai ales dacă este într-o zonă centrală.
Fără poze și obiecte foarte personale
Cumpărătorul potențial trebuie să-și imagineze cum ar putea locui în apartamentul sau casa vizionată împreună cu familia sa, iar obiectele personale ale altcuiva l-ar putea stânjeni în acest demers; imaginile cu familia proprietarului pot îngreuna procesul imaginativ.
Evidențierea punctelor forte ale spațiului
Principalul motiv pentru care un cumpărător potențial merge să viziteze o locuință este pentru a-i vedea „pe viu” avantajele și argumentele care l-ar convinge că este cea mai bună alternativă pentru nevoile sale locative actuale, dar și pentru cele pe termen lung. Locuința este o investiție pe termen lung, așa că va trebui să anticipeze evoluția nevoilor cumpărătorului pentru a deveni o alternativă într-adevăr viabilă.
În principiu, o locuință pregătită pentru vizionare trebuie să fie neutră, astfel încât să nu lase loc de interpretări. Amenajările complexe pot să placă sau să nu placă; astfel, investiția masivă în renovarea unei locuințe în vederea vânzării, este un demers care restrânge considerabil numărul cumpărătorilor potențiali cărora li se adresează.
Articole asemanatoare
Care este cea mai bună alegere: achiziționarea sau construirea unei ...
Odată ce ai stabilit că visul tău este să locuiești la casă, să te bucuri de mai mult spațiu și de o grădină sau curte unde să te poți relaxa și distra alături de cei dragi, urmează o alegere importantă:...
Mai multe detaliiCum să îți amenajezi mansarda: 3 idei utile...
Ideea de a locui la casă prezintă multiple avantaje, printre care și existența unor spații suplimentare pe care le poți amenaja în funcție de nevoi și preferințe. Un astfel de spațiu este și mansarda, acea ca...
Mai multe detaliiSfaturi pentru achiziționarea unui teren...
Multe persoane aleg să investească în achiziționarea unui teren, fie pentru construcția unei locuințe viitoare, fie pentru a începe o afacere. Însă, această decizie presupune o atenție sporită asupra mai mult...
Mai multe detalii