Cum abordezi negocierea contractului pentru un spațiu comercial?
scris de hitchmosher
23 aprilie 2015
Închirierea unui spațiu comercial presupune o serie de particularități care nu sunt întâlnite în contractul de închiriere a unui apartament. De aceea, abordarea este una diferită. În primul rând, contractul vizează spațiul de lucru al firmei, ceea ce impune o responsabilitate suplimentară, responsabilitate asumată atât în fața angajaților, cât și a clienților și a partenerilor.
De-a lungul timpului, agenții noștri au gestionat închirieri de spații comerciale în Timișoara atât pentru companii mari, stabile, cu o piață bine definită, cât și pentru startup-uri conduse de antreprenori entuziaști. Din experiența gestionării de închirieri de spații comerciale, am identificat principalele elemente care ar trebui luate în considerare înainte de semnarea contractului.
1. Spațiu corespunzător – în primul rând, trebuie găsit un spațiu care se potrivește nevoilor firmei, atât ca suprafață, cât și din punctul de vedere al funcționalității. Pe lângă nevoile actuale, trebuie gândit în perspectivă, astfel încât spațiul să poată susține și o eventuală dezvoltare pe termen mediu a firmei.
2. Clarificarea costurilor – Problema costurilor pe care le presupune spațiul trebuie stabilită încă de la început. Negocierea cu proprietarul în ceea ce privește costurile trebuie să stabilească niște cifre și clauze contractuale clare, care să nu permită creșterea chiriei fără motive fundamentate.
3. Stabilirea obligațiilor și drepturilor fiecăreia dintre părți. Pentru a nu exista neînțelegeri, în contract vor trebui prevăzute clar drepturile și obligațiile fiecăreia dintre părți, astfel încât relația contractuală stabilită să fie una mutual avantajoasă.
4. Durata contractului. Majoritatea proprietarilor preferă un contract pe termen lung, dar pentru un startup este prematur să-și asume această obligație pentru o perioadă mai lungă. În aceste cazuri este recomandată încheierea contractului pe un termen mai scurt, cu opțiune de prelungire.
5. Schimbările care pot fi aduse. Discuția despre schimbările care pot fi aduse spațiului, astfel încât acesta să se preteze la nevoile firmei, este una esențială. Proprietarul poate fi inflexibil în ceea ce privește schimbările, fapt care ar putea deveni o problemă.
6. Clauzele adiționale. Unele contracte au clauze adiționale, clauze care pot fi restrictive. În clădirile de birouri sau în centrele comerciale pot apărea unele clauze care țin de regulamentul intern al clădirii sau al centrului comercial. Atât timp cât aceste prevederi nu intervin pentru a afecta în mod negativ activitatea firmei, atunci contractul poate fi semnat.
Articole asemanatoare
Care este cea mai bună alegere: achiziționarea sau construirea unei ...
Odată ce ai stabilit că visul tău este să locuiești la casă, să te bucuri de mai mult spațiu și de o grădină sau curte unde să te poți relaxa și distra alături de cei dragi, urmează o alegere importantă:...
Mai multe detaliiCum să îți amenajezi mansarda: 3 idei utile...
Ideea de a locui la casă prezintă multiple avantaje, printre care și existența unor spații suplimentare pe care le poți amenaja în funcție de nevoi și preferințe. Un astfel de spațiu este și mansarda, acea ca...
Mai multe detaliiSfaturi pentru achiziționarea unui teren...
Multe persoane aleg să investească în achiziționarea unui teren, fie pentru construcția unei locuințe viitoare, fie pentru a începe o afacere. Însă, această decizie presupune o atenție sporită asupra mai mult...
Mai multe detalii