birouConceptele de spații de birouri s-au schimbat radical. Dacă la un moment în istoria lumii corporate biroul personal era un beneficiu incontestabil, acum directorii generali ai multinaționalelor sau antreprenorii care au construit o firmă care a crescut la 10-15 angajați optează pentru birouri open space care stimulează colaborarea, atrage angajați mai tineri și, nu în ultimul rând, reduce semnificativ costurile cu administrarea spațiului.

În general angajații tineri dictează tendințele în amenajarea spațiilor pentru birouri, ceea ce înseamnă clar o orientare către facilitarea colaborării și, implicit, către open space. Provocarea companiilor constă în adaptarea la diferitelor stiluri de lucru ale angajaților. În timp ce tinerii vor cât mai multă interacțiune și colaborare, angajații cu experiență preferă intimitate și liniște pentru a se concentra asupra lucrului. Din păcate, vor trebui să se adapteze, vrând nevrând la stilul de lucru impus impus de birourile deschise și să-și schimbe abordarea asupra muncii.

Crearea unui spațiu de birou funcțional și atractiv pentru toate generațiile de angajați nu este un demers ușor, deoarece implică o îmbinare a preferințelor angajaților cu filozofia firmei. O evaluare a nevoilor și a alternativelor poate duce la descoperirea soluției ideale.

1) Evaluarea corectă a nevoilor de spațiu. Estimarea suprafeței necesare pentru a crea un spațiu plăcut și funcțional este esențială. Este recomandat să vă orientați către un spațiu mai generos care va suplini dezvoltarea ulterioară a companiei.

2) Sincronizarea cu stilul de lucru al companiei. Birourile open space încurajează colaborare dar, în același timp, expunerea la zgomotele ambiante poate diminua capacitatea de concentrare a angajatului și să reducă productivitatea. Atenție la avantaje și la dezavantaje!

3) Alegeți un spațiu flexibil. Flexibilitatea spațiului este esențială, iar acesta este și avantajul major al birourilor open space. Oricând pot fi modificate foarte ușor pentru a se adapta unor noi nevoi ale companiei.

Găsirea și amenajarea spațiului potrivit pentru birou este o provocare importantă care poate determina o schimbare benefică pentru angajați și pentru companie, schimbare care se va traduce cu siguranță în creșterea productivității.

 

Articole asemanatoare

Care este cea mai bună alegere: achiziționarea sau construirea unei ...

Odată ce ai stabilit că visul tău este să locuiești la casă, să te bucuri de mai mult spațiu și de o grădină sau curte unde să te poți relaxa și distra alături de cei dragi, urmează o alegere importantă:...

Mai multe detalii

Cum să îți amenajezi mansarda: 3 idei utile...

Ideea de a locui la casă prezintă multiple avantaje, printre care și existența unor spații suplimentare pe care le poți amenaja în funcție de nevoi și preferințe. Un astfel de spațiu este și mansarda, acea ca...

Mai multe detalii

Sfaturi pentru achiziționarea unui teren...

Multe persoane aleg să investească în achiziționarea unui teren, fie pentru construcția unei locuințe viitoare, fie pentru a începe o afacere. Însă, această decizie presupune o atenție sporită asupra mai mult...

Mai multe detalii