Proiectul rezidențial Vox Vertical Village desemnat în exclusivitate către Hitch&Mosher

Timișoara, 18 ianuarie 2019: Singurul ”oraș vertical” din România, Vox Vertical Village a fost desemnat în exclusivitate către agenția de brokeraj imobiliar Hitch&Mosher, lider pe piața de vest în intermediere și consultanță în real estate.

 

2018 vs 2019: Record așteptat în statisticile oficiale din primăvara viitoare. Simona Șchiopotă, Hitch&Mosher: Nu avem semnale care să indice o criză în următorii trei ani

Anul 2019 va fi unul excelent pentru cei pregătiți să reușească pe piața imobiliară, aceasta fiind una activă, cu lichiditate suficientă, ce atrage investitori ce doresc să facă achiziții țintind randamente bune. Aflăm mai multe detalii despre trendurile apărute în 2018 și despre un posibil record al numărului de contracte de vânzare anticipat pentru primăvara anului viitor, de la Simona Șchiopotă,
Managing Partner al agenției imobiliare Hitch&Mosher din Timișoara.

„Suntem în domeniul imobiliar din 2006, am trăit criza din 2008 și putem spune că nu avem, în prezent, semnale care să conducă către o criză în următorii trei ani. Din punctul nostru de vedere, anul 2019 se anunță a fi unul dinamic pe piața rezidențială din zona de vest a țării, ținând cont de numărul mare de apartamente noi ce urmează să fie livrate pe parcursul său, de apariția proiectelor de tip premium, aflate în construcție, și de interesul investitorilor de a achiziționa proprietăți imobiliare”, ne-a declarat Simona Șchiopotă.

Aceasta ne-a mai explicat și că, în opinia sa, creșterea ROBOR din ultima perioadă este normală, iar „o scădere a gradului de îndatorare acceptat de bănci dovedește prudență, maturitate în abordarea clientelei, în niciun caz o criză”.

Tranzacțiile cu cash, în creștere anul acesta

Pe parcursul anului, Managing Partner-ul Hitch&Mosher spune că a observat o schimbare la nivelul modalității de plată utilizate de cumpărători pentru încheierea tranzacțiilor imobiliare.

„Ce a fost diferit în 2018, prin comparație cu 2017, a fost ponderea achizițiilor cash față de achizițiile prin credit. Dacă 8 din 10 achiziții erau cu credit în 2017, în 2018 doar 6 din 10 achiziții au fost cu credit. Scăderea numărului de cumpărători cu credit este, desigur, rezultatul creșterii ROBOR precum și al scăderii gradului de îndatorare acceptat de bănci pentru acordarea creditelor”, ne-a explicat Simona Șchiopotă.

În 2018 s-a înregistrat, de asemenea, o creștere a vânzărilor în cazul tuturor proiectelor rezidențiale noi promovate exclusiv de agenție.

Posibil record în numărul contractelor de vânzare, pentru primăvara lui 2019

Simona Șchiopotă spune, de asemenea, că în mass media s-a creat, în ultima perioadă, o dezinformare a publicului cu privire la apariția unei potențiale crize și a unei scăderi la nivelul prețurilor, pe fondul statisticilor Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară, respectiv al datele oficiilor acesteia (OCPI), fără a mai fi luate în considerare și informațiile deținute de dezvoltatori.

„Majoritatea achizițiilor efectuate în 2018 au ca obiect unități aflate în proiecte imobiliare noi, contractele de rezervare ale acestora sau antecontractele nefiind înregistrate de OCPI-uri din simplul motiv că proiectele se vor finaliza și intabula în anii următori, respectiv 2019-2020. Cifrele folosite în alcătuirea statisticilor nu conțin și aceste vânzări. În plus, în ultimii doi ani, pe piața imobiliară din Timișoara au apărut proiecte noi de amploare, interesante, majoritatea cu termene de finalizare după 2019”, ne-a explicat Managing Partner-ul Hitch&Mosher.

Simona Șchiopotă a mai adăugat că, puși în fața unei alegeri, cumpărătorii preferă să achiziționeze apartamente noi, luând în calcul numeroasele proiecte disponibile, în defavoarea apartamentelor vechi cu același preț sau chiar mai scumpe.
Ea spune, totodată, că vânzările din ultimii doi ani de pe segmentul rezidențial nou vor fi înregistrate treptat, dar și că OCPI va înregistra un număr de contracte de vânzare record începând cu primăvara anului viitor, inițiate însă în 2017 și 2018.

„Dacă datele OCPI nu sunt corelate cu informațiile deținute de către dezvoltatorii imobiliari, atunci informația oferită canalelor de știri este cantitativ eronată, provocând doar panică și îngrijorare”, a concluzionat ea.

„Business-ul de tip Airbnb”, un nou trend pe piața din Timișoara

Cererile privind unitățile rezidențiale de închiriat s-au păstrat la același nivel față de anul trecut, o creștere putând fi observată, în schimb, pe segmentul comercial stradal și de retail de proximitate, mai ales în zona centrală a Timișoarei, ne-a explicat Simona Șchiopotă.
Orașul a devenit, de asemenea, tot mai atractiv în rândul turiștilor, fapt ce a adus cu sine un nou tip de cerere pe piață. „A apărut și o nouă tipologie de cerere, pe care noi am numit-o , consecință a creșterii numărului de turiști și a interesului față de Timișoara, ca urmare a câștigării titlului de Capitală Culturală Europeană în 2021”, ne-a explicat reprezentanta agenției.

Trecerea integrală la sistemul de lucru în regim exclusiv, obiectiv de viitor al agenției

Managing Partner-ul Hitch&Mosher ne-a declarat că unul dintre principalele obiective de viitor ale agenției este acela de a trece integral la un sistem de lucru exclusiv. În 2018, echipa s-a ocupat de promovarea și vânzarea proiectului Campeador Residence din Timișoara, în regim exclusiv. În portofoliul agenției se află și ansamblul rezidențial Adora Forest, aflat în a doua etapă de dezvoltare. Simona Șchiopotă spune că, până la finalizarea acestor proiecte, estimată pentru mai 2019, respectiv august 2019, se așteaptă ca ambele să fie vândute integral.

Desigur, 2018 a adus cu sine și unele provocări, reprezentanta agenției amintind în acest caz intermedierea tranzacționării a două clădiri de birouri din Cluj, cu o valoare de peste 16 milioane de euro, către un investitor străin, cu o subsidiară activă în România de peste 20 de ani, dar și colaborarea cu Mega Image pe segmentul de retail, în vederea extinderii rețelei în regiunea de vest a țării (proiectul galeriei Galaxy Shopping din Dumbrăvița și al galeriei din Moșnița Nouă, ambele cu ancoră Mega Image).

„Pentru 2019, ne dorim creșterea procentului de lucru în regim exclusiv, având ca obiectiv trecerea integrală la un sistem exclusiv, acest lucru oferindu-ne posibilitatea colaborării reale cu ceilalți colegi din domeniul imobiliar. Ne dorim, de asemenea, vânzări în creștere, colegi și clienți mulțumiți”, a conchis Simona Șchiopotă.

Acest articol este realizat de către Corina Vârlan și face parte din proiectul editorial Imobiliare.ro „2018 vs 2019| Evoluție, trenduri, provocări”, prin care se dorește să se arate adevărata situație a pieței imobiliare din România, să se ofere o retrospectivă a anului 2018, dar și perspectivele pentru 2019 în domeniu, așa cum sunt văzute ele prin prisma unora dintre cei mai mari jucători care activează în țara noastră.

 

Campeador Residence – un nou proiect rezidențial în zona de Nord a Timișoarei, dezvoltat de Campeador Group și vândut în exclusivitate de Hitch&Mosher

Campeador Residence Timișoara este un proiect imobiliar dezvoltat de către Campeador Group, situat pe Calea Torontalului, al cărui termen de finalizare este în prima jumătate a anului 2019.

 

Femei de succes în Imobiliare: Conduce propria firmă și se ghidează după motto-ul „Creșterea și confortul nu pot coexista”

Simona Șchiopotă a fondat, alături de soțul său, ceea ce avea să devină una dintre cele mai cunoscute agenții imobiliare din Timișoara: Hitch & Mosher. Ea este Managing Partner în cadrul companiei și a acumulat (până acum) o experiență de 12 ani în imobiliare.

 

Tagor a început lucrările pentru a doua fază a complexului Adora Forest din Timișoara

Adora Forest este un complex rezidențial care include 13 blocuri cu peste 1.100 de apartamente, localizate în nord-estul Timișoarei, în vecinătatea zonei rezidențiale Dumbrăvița, chiar lângă Pădurea Verde.

 

Case. Vile. Tranzacționarea în regim exclusiv a proprietăților. Interviu cu Adoria Albu, consultant premium Hitch&Mosher

Povestește-mi, pe scurt, despre experiența ta profesională și despre cum te-a ajutat în cadrul profesiei de consultant imobiliar.
Experiența acumulată anterior domeniului imobiliar, în care am intrat în urmă cu 4 ani și jumătate, s-a dovedit a fi o bază solidă pentru activitatea de consultant. În cei 6 ani petrecuți în domeniul bancar am soluționat numeroase solicitări ale clienților pentru achiziții de imobile, astfel, din punctul de vedere al fluxului și documentelor necesare pentru închiderea unei tranzacții, lucrurile erau foarte clare. Consider că experiențele profesionale, chiar și în domenii complementare, ne formează, iar abilitățile naturale desăvârșesc un profesionist!
Cu ce provocări se confruntă, de obicei, un agent imobiliar?
Provocarea cea mai des întâlnită vine odată cu discrepanța dintre cerințele numeroase ale clienților și configurarea unui buget limitat, necesar efectuării tranzacției. În aceste situații, noi, în calitate de consultanți, trebuie să identificăm zona de compromis la care părțile sunt dispuse să ajungă, pentru a realiza tranzacția. Fiecare tranzacție are particularitățile ei și, din toate cele în care am fost implicată, am avut foarte multe de învățat.

Spune-mi trei aspecte care te diferențiază de competiție?
Am avut șansa să intru într-un domeniu în care m-am regăsit complet, ceea ce mă face să fiu și mai prezentă în tranzacțiile pe care le efectuez. Este un domeniu vast, în care, dacă ai implicarea necesară, motivația de a reuși și dorința de a lucra cu oamenii, cu siguranța te vei regăsi pe deplin. Din acest punct de vedere, pot să spun că mă definesc următoarele: Implicare emoțională. Atitudine pozitivă. Focus pe identificarea soluțiilor viabile.

Care sunt cele mai atractive zone de case din Timișoara?
Zona centrală va rămâne întotdeauna atractivă, dar și cartierele cu tradiție, respectiv Bălcescu, Odobescu, Sinaia, Circumvalațiunii – Favorit, Elisabetin, Mehala, Fabric. Totodată, un interes crescut îl prezintă și zonele rezidențiale recent dezvoltate din sudul orașului, cum sunt cartierele Braytim, Girocului, Buziașului. Fără îndoială, în nord, avem comuna Dumbrăvița care a înregistrat o creștere record în ultimii 10 ani.

Care este intervalul de preț în segmentul de case pe care le promovezi?
Proprietățile promovate au adesea prețuri de listare începând de la suma de 200.000 EUR, ecart în care se regăsesc cele din zona Central, care necesită renovări sau cele nou construite în zonele rezidențiale recent dezvoltate, menționate mai sus. Desigur că avem în portofoliu și proprietăți speciale, cu prețuri de până în 1.000.000 EUR sau chiar mai mari.

Am regăsit în portofoliul de oferte pe care le gestionezi în exclusivitate o proprietate deosebită, despre care te rog să ne povestești.

Da, Casa 3F, care este o proprietate specială pentru că are o multitudine de accente deosebite și aici mă refer la spațiile interioare generoase, eficient gândite, la detalii și finisaje, la stilul de viață pe care l-a imaginat proprietarul, transpus în tot ceea ce compune acest imobil, la terenul interesant, la spațiile amenajate pentru relaxare (jacuzzi, piscina, barbeque area, șamd). Este o proprietate în care se poate regăsi o familie extinsă, cu mai multe ramuri, care să își păstreze, totuși, independența locativă și intimitatea.
Imobilul a fost proiectat de către un arhitect renumit, ulterior fiind premiat într-o revistă de specialitate, astăzi fiind cunoscut drept Casa 3F. De ce se numește Casa 3F? Aflați aceasta și mai multe detalii accesând linkul următor: Casa 3F

Care sunt elementele care conferă unicitate Casei 3F?
Proprietatea, în sine, vinde un stil de viață în care calitatea timpului petrecut în cadrul căminului este esențială. Dacă ar fi să punctez principalele elemente, aș putea menționa: spațiile interioare ample, inundate în lumină naturală; zona de grădină care oferă cadrul privat și intim în care să petreci momente de calitate; localizarea proprietății într-un cartier rezidențial select, o comunitate bine închegată.

Care sunt, în opinia ta, beneficiile promovării în exclusivitate a unei proprietăți?
Sunt de părere că promovarea în regim de exclusivitate asigură o deschidere foarte mare unei agenții în colaborarea cu ceilalți profesioniști de pe piața imobiliară. Pentru că, în situația proprietăților tratate în regim exclusiv, consultanții pot lucra în condiții de transparență totală și deschidere față de ceilalți jucători de pe piață. În al doilea rând, ar însemna un pachet de servicii complete, care include: consultanță în stabilirea prețului, listarea ofertei pe piață, concentrarea eforturilor consultantului în promovarea proprietății, asistența oferită în negociere, suport la întocmirea dosarului de tranzacționare, precum și de tot ce înseamnă asistență post vânzare. Nu în ultimul rând, asumarea unui interval temporal clar, din partea consultantului, pentru vânzarea respectivei proprietăți.

Din punctul tău de vedere, care consideri că e trend-ul în următorii 2 ani pe segmentul rezidențial premium?
În următorii 2 ani, dar nelimitându-ne la acest orizont de timp, tonusul pozitiv al pieței imobiliare va continua. Într-o societate prosperă, este firesc să simțim trendul crescător al sumelor investite în segmentul imobiliar, astfel, solicitările pe segmentul rezidențial premium în zona de Vest a țării și preponderent în Timișoara și zonele limitrofe acesteia, înregistrează o creștere naturală, echilibrată și încurajată de evenimentele social-culturale în care orașul este implicat.

 

Interviu cu Marian Guță, consultant de vânzări Adora Forest, cu privire la avantajele colaborării cu o agenție imobiliară și despre oportunitățile investiționale în proiect

Marian Guță, consultant de vânzări al proiectului Adora Forest, ne-a împărtășit câteva detalii despre profesia sa, despre trendul pieței imobiliare din Timișoara, despre beneficiile colaborării cu o agenție de profil, dar și despre faza a II-a a proiectului.

 

Interviu cu Mihaela Matei, consultant imobiliar Hitch & Mosher și reprezentant de vânzări Adora Forest

În contextul lansării fazei a II-a a proiectului Adora Forest, ne-am întâlnit cu Mihaela Matei și cu Marian Guță, echipa de consultanță imobiliară și vânzări a proiectului; aceștia și-au făcut timp să ne răspundă la câteva întrebări legate de domeniul de activitate, dar și despre evoluția proiectului din Timișoara. Am dorit să surprindem cât mai multe detalii în aceste interviuri, așa că le vom reda în două articole distincte. Vom începe cu Mihaela Matei.

 

Hitch&Mosher, cel mai puternic brand din Timișoara

Hitch&Mosher s-a numărat printre câștigătorii celei de-a II-a ediții a Galei Profesioniștilor în Imobiliare, primind premiul pentru Cel mai puternic brand din Timișoara, pentru al doilea an consecutiv.

 

Tendința de creștere se resimte pe toate segmentele

Hitch&Mosher este o companie cu capital integral autohton, cu o experiență de peste zece ani pe piața imobiliară autohtonă. Activă în zona de vest în țării, respectiv în județele Timiș, Arad și Caraș-Severin, în centrul atenției acesteia se află unul dintre marile centre regionale ale țării: Timișoara și zona limitrofă acesteia.